Polityka prywatności i obowiązek informacyjny RODO
§ 1 Definicje
- Administrator/Sprzedawca - Neo Food Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, al. Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy pod numerem: 0000921136, NIP: 5272970620, kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 (słownie: pięć tysięcy) złotych opłacony w całości.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa nadaje zdolność prawną, korzystająca z oferty Sprzedawcy lub zamierzająca z niej korzystać.
- Serwis – oznacza serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem elektronicznym: www.diabelzpudelka.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć zamówienie.
§ 2 Postanowienia ogólne
- Niniejszy dokument określa zasady przetwarzania danych osobowych Klienta korzystającego z Serwisu.
- Niniejszy dokument stanowi wypełnienie obowiązku informacyjnego spoczywającego na Administratorze zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) – dalej jako RODO.
§ 3 Administrator danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Klientów Serwisu jest Neo Food Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, al. Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy pod numerem: 0000921136, NIP: 5272970620, kapitał zakładowy w wysokości 5.000,00 (słownie: pięć tysięcy) złotych opłacony w całości.
- Z Administratorem można kontaktować się w formie pisemnej na adres siedziby: al. Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa lub w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej:info@diabelzpudelka.pl.
§ 4 Inspektor ochrony danychInspektor ochrony danych
- Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych (dalej również jako: IOD) w osobie Magdaleny Sikory.
- Z IOD można kontaktować się w formie pisemnej na adres siedziby: al. Jana Pawła II 27, 00-867 Warszawa, w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej: rodo@diabelzpudelka.pl oraz telefonicznej na numer: +48 530-810-676.
§ 5 Zasady przetwarzania danych osobowych
- Administrator przetwarza dane osobowe Klientów będących osobami fizycznymi lub osób fizycznych będących częścią struktury Klientów będących osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi posiadającymi osobowość prawną zgodnie z regulacjami RODO, ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 poz. 1000 ze zm.) oraz przepisów wykonawczych.
- Administrator stosuje wymagane, wymienionymi w § 2 ust. 1 i 5 ust. 1 niniejszej Polityki, aktami prawnymi środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych i zabezpieczenie danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, przejęciem przez osoby nieuprawnione, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów oraz zmianą, utratą i zniszczeniem.
- Administrator oświadcza, że podanie danych osobowych oznaczonych w Regulaminie Serwisu (dostępnym pod adresem: https://diabelzpudelka.pl/regulamin-serwisu) oraz za pośrednictwem formularzy kontaktowych jest dobrowolne, ale konieczne dla korzystania z funkcjonalności, w tym dla założenia i prowadzenia Panelu Klienta oraz złożenia i realizacji Zamówienia czy uzyskania odpowiedzi na pytania. Odmowa podania danych skutkować może brakiem możliwości obsługi, zrealizowania Zamówienia lub świadczenia usług na rzecz Klienta.
- Administrator przetwarza również dane osobowe podane przez Klientów w formularzu kontaktowym, znajdującym się w Serwisie, wniesionych przez Klientów reklamacjach, skargach, wnioskach i pytaniach oraz dane zawarte w dokumentach dołączonych do reklamacji, skarg i wniosków, jak również dane dotyczące Zamówienia.
- Dane osobowe Klientów będą przetwarzane w następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:
- 1) prowadzenia Panelu Klienta w Serwisie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- 2) świadczenia usług w oparciu o zawarte umowy, przygotowania do zawarcia umowy oraz realizacji Zamówień (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- 3) marketingu bezpośredniego własnych usług i produktów będących prawnie uzasadnionym interesem Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- 4) przyjmowania, rozpatrywania i odpowiedzi na reklamacje, skargi i wnioski oraz pytania Klientów, przetwarzania danych podanych przez Klienta w formularzu kontaktowym reklamacjach skargach i wnioskach (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- 5) archiwalnych (dowodowych) na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, które są prawnie uzasadnionym interesem Sprzedawcy lub ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącymi realizacją prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- 6) prowadzenia dokumentacji księgowej i podatkowej i w związku z przepisami takimi jak ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz ogółem przepisów regulujących zasady powstawania, ustalania oraz wygasania zobowiązań podatkowych jak i innych przepisów dotyczących zobowiązań podatkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- 7) dopasowania treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań Klientów, wykrywania botów i nadużyć w usługach, a także dokonywania pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług (art. 6 ust. 1 lit. „f” RODO);
- 8) świadczenia usług poradnictwa dietetycznego na życzenie Klientów na postawie wyrażonej przez Klienta zgody na przetwarzanie danych szczególnych dotyczących zdrowia (art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
- Korzystając z usług Sprzedawcy zarówno za pośrednictwem Serwisu jak i poprzez inne formy kontaktu, także na wstępnym etapie ustalania warunków współpracy, Klienci powierzają Administratorowi swoje dane osobowe.
- Poza sytuacjami wyrażenia wyraźnej zgody przez Klienta Sprzedający uprawniony będzie także do przetwarzania danych osobowych Klientów celem podjęcia działań na żądanie Klienta, złożone jeszcze przed zawarciem umowy.
- Mając na uwadze zapewnienie indywidualnie dostosowanej oferty, a także w toku procedury zmierzającej do zawarcia lub wykonania umowy oraz w przypadku uzyskania wyraźnej zgody Klienta Sprzedawca może stosować profilowanie rozumiane jako przetwarzanie danych osobowych polegające na ich wykorzystaniu do analiz lub prognoz dotyczących indywidulanych zainteresowań i preferencji Klienta.
- Sprzedawca nie podejmuje decyzji wyłącznie w oparciu o zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych Klienta.
§ 6 Okres przechowywania danych osobowych
- Dane osobowe Klientów przechowywane będą przez Sprzedawcę formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez następujący okres:
- 1) dane dotyczące prowadzenia konta w Panelu Klienta – przez okres jego utrzymania w Serwisie i nie dłużej niż do momentu usunięcia konta w Panelu Klienta, wykonanego również na żądanie Klienta;
- 2) dane związane z realizacją Zamówień, prowadzeniem dokumentacji księgowej i podatkowej – przez 5 lat od zakończenia roku, w którym ich dokonano, chyba że dalsze ich przechowywanie uzasadnione jest terminem przedawnienia roszczeń bądź innymi przepisami prawnymi regulującymi m.in. zobowiązania podatkowe nie dłużej niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane;
- 3) dane związane z realizacją działań marketingowych – do momentu zgłoszenia sprzeciwu przez Klienta;
- 4) dane związane z celami archiwalnymi, przyjmowania, rozpatrywania i odpowiedzi na reklamacje, skargi i wnioski oraz pytania Klientów, przetwarzania danych podanych przez Klienta w formularzu kontaktowym reklamacjach skargach i wnioskach – przed okres niezbędny do realizacji wskazanego celu, nie dłużej niż okres przedawnienia roszczeń tj. przez 6 lat od zakończenia roku, w którym dokonano ostatniego Zamówienia, okres ten ulega przedłużeniu o okres ewentualnego przerwania lub zawieszenia terminu przedawnienia;
- 5) dane szczególne dotyczące zdrowia przekazane przez Klienta w celu świadczenia usług poradnictwa dietetycznego - do dnia wycofania przez zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Dane Klientów co do zasady są przetwarzane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane, z zastrzeżeniem istniejącego po stronie Klientów uprawnień do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Po skutecznym odwołaniu zgody w myśl zdania poprzedniego, Sprzedawca przetwarzać będzie dane osobowe wyłącznie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń, jakie może podnosić Sprzedawca oraz jakie mogą być kierowane w stosunku do Sprzedawcy.
- Okresy przetwarzania danych osobowych wymienione w § 6 ust. 1 niniejszej polityki mogą ulec modyfikacji w zakresie w jakim wymagać tego będą przepisy szczególne, np.: ustawa o rachunkowości.
§ 7 Udostępnianie danych
- Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane podmiotom, którym Administrator powierza do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów oraz podmiotom uprawnionym do uzyskiwania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Sprzedający przewiduje możliwość przekazania lub powierzania danych osobowych Klientów następującym podmiotom:
- 1) prowadzącym kompleksową obsługę Zamówień;
- 2) dostawcom usług transportowych;
- 3) dostawcom usług pocztowych oraz kurierskich,
- 4) dostawcom usług wszelkiego oprogramowania IT wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem w tym właścicielom i administratorom przedmiotowego oprogramowania,
- 5) dostawcom usług w zakresie hostingu poczty elektronicznej,
- 6) dostawcom usług prawnych,
- 7) dostawcom usług księgowych,
- 8) dostawcom płatności elektronicznych, bankom oraz innym instytucjom finansowym w zakresie realizacji płatności.
- Podmioty z którymi głównie współpracuje Administrator mają siedzibę w Polsce i innych krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
- W sytuacji, gdy jest to konieczne, Administrator przekazuje dane osobowe poza EOG, takim dostawcą usług jak Microsoft, Google, którzy mają siedzibę poza terytorium EOG, z zachowaniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską. Dodatkowo, Administrator informuje, iż skorzystanie przez Klienta w Serwisie z wtyczek społecznościowych może wiązać się z przekazaniem danych osobowych poza terytorium EOG, gdzie znajdują się serwery mediów społecznościowych określonych w §9 Polityki prywatności.
§ 8 Prawa Klientów
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klientowi przysługuje prawo dostępu do jego danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
- W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
- 1) prawnie uzasadniony interes Administratora, Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych;
- 2) zgoda Klienta – Klientowi przysługuje prawo do cofnięcia zgody, przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przez jej wycofaniem;
- 3) zawarcie i wykonanie umowy lub przetwarzanie na podstawie zgody Klienta – Klientowi przysługuje prawo do przenoszenia danych osobowych.
- Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
§ 9 Wtyczki społecznościowe
Celem prowadzenia Serwisu w sposób bardziej atrakcyjny i umożliwiający większą indywidualizację, Sprzedawca umieszcza w Serwisie tzw. „wtyczki społecznościowe” pochodzące z następujących serwisów:
- 1) Facebook – Serwis zawiera pola „Lubię to” lub „Podziel się” powiązane z serwisem Facebook (www.facebook.com), po skorzystaniu z któregokolwiek z w/w pól Klient zostanie przekierowany na stronę logowania serwisu Facebook albo stronę główną konta Klienta tego serwisu (jeżeli pozostaje zalogowany w serwisie Facebook). Polityka prywatności Facebook udostępniana jest indywidualnie przez ten serwis;
- 2) Instagram - Serwis zawiera odniesienie do serwisu Instagram. Korzystając z tego odniesienia Klient zostanie przekierowany na stronę logowania serwisu Instagram albo stronę główną konta Klienta tego serwisu (jeżeli pozostaje zalogowany w serwisie Instagram). Polityka prywatności Instagram udostępniana jest indywidualnie przez ten serwis.
§ 10 Polityka plików „cookies”
- Sprzedawca informuje, że Serwis korzysta z tzw. plików „cookies” – niewielkich plików tekstowych zapisywanych przez przeglądarkę internetową oraz innych technologii do rejestrowania informacji o stronach odwiedzanych przez Klienta oraz o ich aktywności. Pliki "cookies" używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.
- Pliki „cookies” nie gromadzą danych osobowych Klienta, nie zmieniają konfiguracji jego komputera, nie służą do instalowania bądź deinstalacji jakichkolwiek programów komputerowych, wirusów lub „trojanów”, nie ingerują w integralność systemu bądź danych Klienta, nie są przetwarzanie przez inne serwisy internetowe i mogą być w każdym momencie usunięte przez Klienta.
- Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików "cookies" mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz Klienta. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
- Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików "cookies" na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików "cookies" w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików "cookies" dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej) - dodatkowe informacje dostępne są na odpowiednich stronach przeglądarek Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera.
- Ograniczenie stosowania plików "cookies", może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Serwisie.
- Sprzedawca korzysta z następujących rodzajów plików „cookies” i innych tego typu technologii, rozróżnianych z uwagi na:
- a) czas ich działania:
- b) sesyjne - pliki przechowywane w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej i aplikacji lub wyłączenia oprogramowania;
- c) stałe - przechowywane w urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Klienta;
- d) cel jakiemu służą:
- e) zapewnienie bezpieczeństwa – wsparcie rozwiązań technicznych przeciwdziałających nadużyciom w serwisach internetowych, w tym w Serwisie,
- f) usprawnienie funkcjonalności Serwisu – polegające na „zapamiętywaniu” preferencji Klienta i służące personalizacji interfejsu;
- g) określenie wydajności – pozwalają na zbieranie informacji o sposobie korzystania z Serwisu;
- h) tworzenie statystyk;
- i) dostarczanie treści reklamowych dostosowanych do preferencji Klienta;
- j) zapewnienie działania usług i aplikacji – np. pliki uwierzytelniające niezbędne do świadczenia usług wymagających uwierzytelnienia.
- Inne technologie wykorzystywane przez Sprzedawcy dotyczą m. in. sygnałów nawigacyjnych w sieci web, pikseli oraz anonimowych tagów sieci reklamowych. Wśród rozwiązań technicznych stosowanych przez Sprzedawcy znajdują się przede wszystkim:
- analityka stron www – Google Analytics,
- tagi remarketingowe – Google AdWords,
- usługi Pixel Facebook.